الأربعاء، 8 فبراير 2012

ما اخبار حب الله في قلوبكم .؟؟؟

مع كل دفقة دم ... مع كل نبضة قلب ... مع كل خطوة وهمسه ... 

مع كل عبرة تقطر ... وكل نفس يخرج ... في ليل المحبين ... و أسحار المستغفرين ... 

ينطق القلب قبل اللسان ... بحبك يارب .... 

مع شوق السابقين .... ودعاء المضطرين .... و نصب القائمين ... مع كل قطرة دم سالت في سبيل الله 

يمتلئ الكيان بحبك يارب ... 

هتسالوني ... لماذا أحبه ؟؟؟ 

وأجيب ... وكيف لا أحبه ؟؟؟ .... 

 

عندما تعجز اليد عن الكتابة ... والقلب عن الاحتمال ... والعين عن كف الدموع ... 

واللسان عن عدم الذكر ... 

عندها اعلم انه حب الله في قلبك .... 

أحبه لأنه رحيم ... أحبه لأنه ودود .... أحبه لأنه قيوم ... أحبه لأنه ربي .... 

بحــــــــــــــــــــــــــبك يــــــــــــــــــــــارب 

يا جماعه 

ياريت كلنا نبدأ نخرج حب الدنيا من قلوبنا 

مفيش حاجه بقيالنا من الدنيا ديه 

ايوه احنا بشر ومن حقنا نحب 

مقولناش متحبش 

بس حب وانت بتقول انا بحب علشان ارضى ربنا 

انا بحب فى الله 

وقبل كل دا لازم نحب ربنا 
لازم نصدق 

اه بنحب ربنا بس فيييييييييين 

فييييييييين حبنا لربنا 

كل واحد ماسك فى الدنيا 

واحده واحده ان شاء الله حب الدنيا هيخرج من قلبنا 

عاوزين فعلا نقولو بنجبك يارب 

بحبك يارب وانا مش بعمل حاجه تعصيك 

بحبك يارب واقدر اقولها للك وانا مش بغضبك 

كدا فعلا تستاهل انك تقولو بحبك يارب 

لازم علشان تحبو لازم تتطيعو 

المحب لمن يحب مطيع 

 

لازم نتعلم ازاى نحب ربنا ونساعد بعض اننا نتغير 

ايوه نتغير 

كل يوم بتسيب حاجه حرام في حياتك بتظهر ليك فتنه تانيه 

هى الدنيا كدا 

يالا يا اخواتى فى الله ... يالا نجدد قلوبنا 

ونسأل من ربنا انو يجدد الايمان فى قلوبنا 

ومننساش 

أعظم أسباب قسوة القلب: طول الأمد عن ذكر الله، وعن تقوى الله، 

وعن مجالس وحلق الذكر والخير، وعدم التفكر في ملكوت السماوات والأرض وعدم التفكر في الموت، 

عاوزين قلوبنا ترجع تانى 

وتبقى مع ربنا.... مفهاش غير ربنا 

احنا بشر وبنغلط 

ومش عيب اننا نغلط لكن الغلط اننا نستمر على الغلط واحنا عارفين انو غلط 

يا فرحتك وانت سايب معصيه كنت بتعملها فى السر علشان ربنا 

بالله عليكم 

راجعو نفسكم راجعوها علشان متخسروش دنيتكم واخرتكم 

بحبك يارب ..... ومعتش هعمل حاجه تغضبك تانى بحبك يارب 

قربنى ليك بحبك يارب ساعدنى انا عبدك الضعيف 

 

يلا كل واحد يخش يقول انا بحبك يارب

هناك 4 تعليقات:

  1. استفدنا كثيلرا من هذا الحصر النورانى
    جعله الله فى ميزان حسناتك الجليلة
    تقبلى منى مرورى
    فاروق فهمى

    ردحذف
    الردود
    1. يارب خد بأيدى اليك انا عبدك الضعيف قوينى بيك يارب ابعدنى عن المعصية
      اللهم أرزقنى الأخلاص فى القول والعمل اللهم أعنى على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك
      اللهم أنى اسألك رضاك والجنة وأعوذ بك من سخطك والنار
      بحبــــــــــــــك يــــــــــــــــــــــارب

      حذف
  2. الردود
    1. يارب خد بأيدى اليك انا عبدك الضعيف قوينى بيك يارب ابعدنى عن المعصية
      اللهم أرزقنى الأخلاص فى القول والعمل اللهم أعنى على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك
      اللهم أنى اسألك رضاك والجنة وأعوذ بك من سخطك والنار
      بحبــــــــــــــك يــــــــــــــــــــــارب

      حذف